Sklep internetowy z amortyzatory KONI

Sklep internetowy z amortyzatory KONI

Asortyment KONI jest podzielony na kategorie Sport & Tuning, Performance i Offroad. Tutaj znajdziesz informacje o działaniu amortyzatorów hydraulicznych oraz o różnicy pomiędzy amortyzatorami jednorurowymi a liniowymi.

KONI stale pracuje nad dalszym rozwojem i badaniami istniejących i nowych technologii. Bezpieczeństwo jest najwyższym priorytetem. Nie należy jednak zapominać o przyjemności i komforcie jazdy. Niezależnie od tego, czy szukasz amortyzatorów do użytku terenowego, jazdy sportowej w połączeniu ze sprężynami obniżającymi, czy do swojego klasycznego samochodu, KONI z pewnością będzie mieć odpowiednie amortyzatory do Twojego pojazdu w ofercie ponad 900 produktów.

Sport & Tuning

Amortyzatory KONI Sport & Tuning zostały zaprojektowane i przetestowane tak, aby odpowiadały specyficznym cechom Twojego samochodu. Amortyzatory pojedyncze regulowane i nieregulowane; KONI zapewnia dostosowane do indywidualnych potrzeb osiągi i wyjątkowe prowadzenie.

Performance

W swoim programie amortyzatorów KONI Classic producent amortyzatorów oferuje najnowocześniejszą technologię tłumienia do samochodów zabytkowych z lat 40. XX wieku, a także Youngtimerów. Amortyzatory KONI są indywidualnie dopasowane do danego klasyka i zapewniają w ten sposób lepsze właściwości jezdne.

Offroad

Amortyzatory terenowe KONI optymalizują Twoje wrażenia z jazdy 4x4. Dzięki amortyzatorom RAID lub Heavy Track żadna droga Ci się nie oprze. Optymalna obsługa i przyczepność. Każde zastosowanie jest specjalnie zaprojektowane przy użyciu wysokiej jakości materiałów w celu uzyskania maksymalnej wydajności.

Konfigurator amortyzatorów KONI

Wszystkie hydrauliczne amortyzatory KONI działają na tej samej zasadzie. Podstawową funkcją jest tutaj zamiana energii kinetycznej (ruchu) na energię cieplną (ciepło). Aby to osiągnąć, olej w obudowie amortyzatora jest przetłaczany przez wąskie przestrzenie kompensacyjne i układy zaworów.

Proces ten powoduje opór hydrauliczny. Amortyzatory hydrauliczne nazywane są również amortyzatorami teleskopowymi ze względu na tłoczysko umieszczone w obudowie amortyzatora.

Jak działają amortyzatory teleskopowe

Tłoczysko amortyzatora teleskopowego można ściskać i rozciągać, co nazywa się skokiem ściskania i skokiem ciągnięcia.

 

Rozróżnienie pomiędzy amortyzatorami teleskopowymi

Amortyzatory teleskopowe dzielimy zasadniczo na:

1. Amortyzator dwururowy w wersji hydraulicznej lub gazowo-hydraulicznej

2. Tłumik jednorurowy, zwany także amortyzatorem gazowym lub amortyzatorem gazowym pod wysokim ciśnieniem

Jak działa amortyzator dwururowy?

Udar ciśnieniowy

Po wciśnięciu tłoczyska olej przepływa pod tłokiem bez oporu przez otwory i zawór zwrotny do wolnej przestrzeni nad tłokiem. Jednocześnie olej jest przemieszczany w zależności od objętości tłoczyska wchodzącego do cylindra. Ta objętość oleju jest wtłaczana przez dolny zawór do rury zewnętrznej (rury zbiornika), która jest wypełniona powietrzem (ciśnienie 1 bar) lub azotem (ciśnienie 4 do 8 bar). Opór wytwarzany przez olej przepływający przez dolny zawór powoduje tłumienie kompresji.

Pociągnięcie skoku

Kiedy tłoczysko jest wysunięte, olej znajdujący się nad tłokiem znajduje się pod ciśnieniem i jest przepychany przez tłok. Opór wytwarzany przez olej przepływający przez tłok powoduje tłumienie odbicia. Jednocześnie olej przepływa z powrotem (bez oporu) z rury zewnętrznej (rury zbiornika) (6) przez dolny zawór do dolnego obszaru cylindra, aby zrównoważyć objętość wystającego tłoczyska.

Jak działa amortyzator jednorurowy?

Udar ciśnieniowy

W odróżnieniu od amortyzatora dwururowego, amortyzator jednorurowy nie posiada rurki zbiorczej. Jednakże musi być możliwe zebranie oleju wypartego przez tłoczysko, gdy wchodzi on do cylindra. Wymaga to elastycznej ilości oleju w cylindrze. Z tego powodu cylinder nie jest całkowicie napełniony olejem; dolna część zawiera gaz pod ciśnieniem 20–30 barów (azot). Gaz i olej oddzielane są od siebie tłokiem oddzielającym (2).

Wciśnięcie tłoczyska powoduje również dociśnięcie tłoka oddzielającego, co zwiększa ciśnienie zarówno w części olejowej, jak i gazowej. Jednocześnie olej znajdujący się pod tłokiem jest przepychany przez tłok. Powstały opór powoduje tłumienie kompresji.

Pociągnięcie skoku

Po wyciągnięciu tłoczyska olej jest przepychany przez tłok pomiędzy tłokiem a prowadnicą tłoczyska. Powstały opór tworzy tłumienie odbicia. Jednocześnie część tłoczyska wychodzi z cylindra i tłok oddzielający przesuwa się do góry.

Potrzebujesz pomocy w znalezieniu odpowiednich amortyzatorów lub Twojego pojazdu nie ma na liście w konfiguratorze? Napisz do nas wiadomość za pomocą formularza kontaktowego, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko, jak to możliwe.

Napisz do nas
Zostaw nam wiadomość, a my skontaktujemy się z Tobą tak szybko jak to możliwe.
Udostępnij

Podobne posty

Powiązane produkty